Framsteg!

Idag har jag laddrat lite. Fyra matcher blev det, varav tre vinster, vilket innebär att jag nu har 5-4 i matcher i gulddivisionen (placeringsmatcherna inte inräknade, då)! Första gången jag har legat på plus-statistik där. Vilka framsteg, va?
Mycket av det beror på att protoss är ett mycket populärt ras-val, och hitills har jag bara mött en protoss som ens haft en chans mot zergling/roach-rush. Honom mötte jag idag. Han krossade mig totalt, för han var den enda jag mött som verkligen använt sentries och force fields på ett bra vis, och fick mig att slösa bort mina enheter.

En annan sak som hände för första gången idag var att jag vann en zerg vs zerg i denna divisionen. Det har jag annars bara lyckats med i placeringsmatcherna. Han expade och jag mutaliskrushade, och hann precis få upp mina mutas i tid att segra! Det kändes fint!



De andra två vinsterna var då alltså mot två protosser. Båda föll snabbt och lätt offer för zerglings och roaches. För de använde inte force field. Hah!

Hejdå!

/Glurko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0