Något slags rekord?

Nu borde jag snart ha något slags rekord i antal spelade placeringsmatcher. Efter att jag och Olle hade spelat lite häromdagen såg jag nämligen att alla matcher jag spelat återigen var borta. Puts väck!
Vännerlistan var dock kvar, men inga matcher.

Så idag spelade jag återigen 5 placeringsmatcher, med det gamla vanliga resultatet. 4 vinster, 1 förlust, gulddivision.
Ovanligt var dock att denna gången mötte jag tre protosser. En av dem försökte bygga gateways precis utanför min bas och rusha, men han blev snabbt påkommen och dödad. De andra två dog av zergling/roach-rush.
En zerg mötte jag också, men han disconnectade tidigt, så där blev ingen match, men en seger.

Sen då den där jävla terran. Matchen gick ganska bra ett tag, men jag fick för mig att jag skulle gå mutas, vilket kanske inte var så smart. Men när han kom med såna där små bilar som sprutar eld (hellions har jag förstått att de kallas) lyckades jag i alla fall omringa och döda dem med zerglings på ett mycket vackert sätt.



För övrigt tycker jag det är lite svårt att veta exakt vad jag ska göra mot terran. Det känns som att de har så många olika val mot zerg. Det kan bli marines/marauders, det kan bli hellions, det kan bli flygare... Det kan bli lite av varje helt enkelt, och jag har svårt att komma på hur jag ska scouta deras baser för att se vilket de tänker bygga.
Tips är välkomna!

/Glurko

Kommentarer
Postat av: Eruk

Ja nåt verkar va fishy med laddern just nu. Jag hoppade från 20:e i Silver till 2:a i Gold på bara två matcher.



Du kan ju offra en overlord för scouting?

2010-04-13 @ 11:05:37
Postat av: Vippe

Terran är jävligt just nu. Man har 3olika ost stratar att använda mot zerg - vilket alla kräver olika counters. Banshees-rush, den sjukligt snabba reaper rushen samt helion-rush. Dessutom kan man köra 3 standardstratar på det.



Så zergen måste verkligen anpassa sig och förhoppningsvis ha tur med scouting.

2010-04-13 @ 14:59:28
Postat av: Eruk

Vippe, varför kan man inte adda dig med Vippe.rackadang på bnet?

2010-04-14 @ 13:51:08
Postat av: Vippe

För att jag inte har det som namn :D



Tror det är Vippe.mesterrd

2010-04-15 @ 15:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0