Trodde det var kört...

Helt plötsligt när jag startade SC2 så fick jag felmeddelande som sa: Microsoft Visual C++ Runetime Error. Konsigt. Testar igen. Microsoft Visual C++ Runetime Error. Igen. Microsoft Visual C++ Runetime Error. Vafaan! Är det nån som känner mig så vet man att jag är inte person som försöker lösa datorproblem genom att leta på nätet efter lösningar eller så. Jag ringer folk direkt! (Linus) Ibland kan jag testa att starta om datorn, för det hjälper 80% av gångerna, men nu började min puls gå upp. Ingen har ju betan som jag känner förutom Axelsson, man han vågar inte spela säger han. :D Ska jag inte få spela mer beta nu eller vafaan? Men är det nått företag man kan lita på så är det Blizz. Jag gick in på deras forum och var säker på att fler har samma problem. Vad rätt jag hade. En hel tråd där folk sa: OMG PLZ Microsoft Visual C++ Runetime Error! och BLIZZ FIX Microsoft Visual C++ Runetime Error! OMG PLZ OMG!... tråden slutade med att en kille skrev: STOP RUNNIN IT VIA STEAM! sen slutar klagomålen. :D

 

anyways... patch time för SC2.

Balance Changes

  • Terran
    • Banshee
      • Cloak: This ability no longer requires Fusion Core to research.
    • Barracks
      • The build time for this building has decreased from 65 to 60.
    • Factory
      • The build time for this building has decreased from 65 to 60.
    • Reactor
      • The build time for this building has decreased from 40 to 25.
    • Reaper
      • The build time for this unit has increased from 30 to 40.
      • Nitro Boost: The build time for this upgrade has increased from 90 to 100.
    • Starport
      • The build time for this building has decreased from 55 to 50.
    • Tech Lab
      • The build time for this building has decreased from 30 to 25.
  • Protoss
    • Mothership
      • The build time for this unit has increased from 120 to 160.
      • The food cost of this unit has increased from 6 to 8.
      • The number of shots fired by this unit has decreased from 8 to 6.
      • The shield of this unit has decreased from 400 to 350.
      • The health of this unit has decreased from 400 to 350.
      • The acceleration of this unit has decreased from 1.3125 to 0.3125.
      • The deceleration of this unit has increased from 0 to 1.
    • Nexus
      • Chrono Boost: The duration of this ability has decreased from 30 to 20.
  • Zerg
    • Corruptor
      • The damage done by this unit has increased from 12 (+8 massive) to 12 (+10 massive).
Inget spännande direkt faktiskt.
Toss är fortfarande the way to go. Gång på gång blir man "rushad" av massor av zealots. Känns lite som att folk spelar exakt som man gjorde i ettan, och än så länge så funkar det för ingen har direkt lärt sig alla units. Man hinner inte bygga några av de senare nya unitsen får då är man redan död eller motståndaren redan död. Kanske hinner några Stalkers komma o kriga, kanske tom nån Immortal. Nått annat som verkar vara poppis är att bygga massor med Warp Prisms och jaga ner Overlords/Overseers. Warp Prisms blir klara lagom tills man har några overlords ute som scoutar,... easy targets.
Det ska bli otroligt kul när det släpps på riktigt sen och vi kan spela ihop!
Hoppas jag inte skrämt folk med konstiga videos med televinken, men jag var tvungen :D Ska nu även försöka ta mig i kragen och lista ut hur man spelar in matcher. Det finns fan ingen uppenbar knapp ingame! I'll tell you that! >:/
/Shaz

Kommentarer
Postat av: Lodo

Lirade betan mot datorn idag.. Är lite som förut faktiskt.. Bunkrade in mig och gick BC på en gång som Terran :P

2010-03-03 @ 00:08:11
Postat av: Anonym

Oh, din kommentar där fick mig att inse att det faktiskt går att testa betan mot en datorspelare, så det gjorde jag också nyss. Fast jag gick ultralisker istället för BC :D Måste säga att de ser himla maffiga ut i 2an! Måste även hålla med om att det påminner väldigt mycket om ettan. Fast det är väl det fansen (vi alltså) vill ha? :D

2010-03-03 @ 18:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0