Mycket att lära...

Spelade med Glurko igårkväll. Det gick inte så bra. Eller ska man se det i vinster o segrar så gick det ok. Vi vann 2 och förlorade 2. Men vi hade kunnat vinna fler,  men jag är så kass! Skäms nästan lite. :) När matchen blir för lång så tappar jag bort mig och min reptilhjärna tar över och får mig att spela enbart för att "överleva". Jag börjar bygga arbetare och sådana där basicsaker ist för att få ihop en arme och slå till där det behövs. Jag klickar runt hit o dit och gör småsaker som inte spelar nån som helst roll och tappar direkt initiativet som är ett måste för att segra.
Hade jag kunnat samla mig och pumpa, pumpa och pumpa ut gubbar på slutet när man har 4-5 hatcheries ist för att bryta ihop så hade vi vunnit en match till igår.
Man inser att man har mycket att lära om hur man spelar och jag inser nu mer än nånsin att min stora svaghet är när när matchen blir för lång, då tappar jag kontrollen. Jag är otroligt dålig på att sätta nyckelbyggnader på shortkeys för att snabbt kunna bygga upp en arme igen och även på att avgöra när det är dax att anfalla. Men men, som jag brukar säga. Övning kräver färdighet.
Kvällen igår slutade iaf mycket underhållande då vi bestämde att jag skulle gå Zealots och Colossus medan Per gick Mutas. Det funkade mycket bra och det slutade såhär...
Jag hittade även "friend note" i menyn. Det utnyttjade jag direkt. :)
/Shazbot

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Friend note, vilken användbar funktion! Det där glömmer du nämligen nästan alltid bort, det är världens enklaste att utnyttja dig.

2010-04-12 @ 06:53:16
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0