Placeringsmatcherna spelade... igen...

Jag har inte hunnit spela något sc2-beta alls på sistone, men idag spelade jag klart mina återstående tre placeringsmatcher efter b.net-resetten. Jag har återgått till att spela zerg och hade 1-1 sedan tidigare. En lyckad roachrush och en misslyckad dylik.
Det var tre riktigt roliga matcher nu, tyckte jag. Jag mötte en zerg, en terran och en protoss och överlistade dem alla!

Zergen jag mötte först spelade ungefär likadant som jag. Vi gick roaches, fast 6 zerglings i början, så fort poolen kom upp. Sprang mot varandras baser med zerglingsen. Skillnaden var att min queen och mina drones dödade hans zerglings. Mina zerglings dödade hans queen och de flesta av dronesen, sen kom ju roaches ganska strax efter. Seger!

Mot terran har jag sedan tidigare bittert fått erfara att roachrush kanske inte är det bästa, eftersom de lätt kan få upp massa elaka marauders i god tid och krossa en. Jag provade att direktexpa denna gången istället, med siktet inställt på hydralisker eller något.
Han svarade genom en snabb exp själv, varpå jag genast slog om strategi och började pumpa zerglings. Jävlar vad med zerglings man får på två hatcheries som ständigt befruktas av en queen.
Det var riktigt kul att se massvis av zerglings springa över en terran-bas. He he he.

Mot protossen gjorde jag det gamla vanliga luret jag brukar köra i 2on2. Gå roaches tills han fokuserar helt på immortals. Då kommer mutaliskerna. Sucker!

Med detta placerade jag mig återigen i guld-divisionen, där jag fick så jävla mycket stryk senast, så jag vågade inte spela mer. Kanske lite senare under dagen, eller imorrn, eller nästa vecka.

/Glurko

Kommentarer
Postat av: Eruk

Impressive, jag harvar fortfarande i Silver division :)

2010-04-06 @ 11:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0