Glurkos första beta-äventyr!

Hej på er, vänner! Nu börjar det hända grejjor. Alla betatestare verkar ha fått extranycklar, och delar givmilut ut dessa till sin omgivning. Själv fick jag en av Linus igår, och spelade några matcher.
Det räckte att jag började installera spelet så kände jag det gamla starcraft-spelsuget infinna sig. Roligt. Det var längesen jag var så laddad för att spela ett dataspel. Och då till och med ett dataspel som inte ens är färdigt än!

Skulle spela lite med Shazbot och Mufflon igår, men det gick visst inte att spela 3on3, så vi löste det hela genom att de spelade 2on2 och jag gav mig ut på soloäventyr.

Jag han spela mina fem träningsmatcher och tre rankningsmatcher (jag utgår från att ni läsare känner till det där systemet vid det här laget).

Min första träningsmatch förlorade jag stort! När jag försökte scouta min motståndare med en probe verkade det nämligen som att vi hamnat på en ökarta, så jag försökte droppa lite och bygga lite flygskepp och sådär.
Det visade sig att det inte var en ökarta alls, utan det låg bara lite bråte ivägen vid utvalda chokepoints. Så när min motståndare kom med massa ful-dragoons (stalkers) och slog sönder bråten hade jag inte mycket att sätta emot.
Resten av matcherna gick bättre, och jag insåg att i de där övningsmatcherna räckte det i allmänhet att bygga några gubbar och gå till motståndarens bas för att vinna. De flesta hade ungefär lika dålig koll som jag hade i min första match.

I min första rankningsmatch blev det lite andra bullar dock. Inget bråte någongstans och jag blev zergrushad på lost temple! Spelhastigheten var också avsevärt höjd, vilket i och för sig känns skönt, för i träningsmatcherna var det ju lite segt. Men ändå bra, så man hinner prova lite olika enheter och se vad det fanns för byggnader och så vidare...

Sen kom jag in i det lite. Jag spelade random ända fram till min sista match, då jag valde zerg. Det var nämligen med mina kära gamla rymdmonster jag kände mig mest hemma.
Speciellt efter att ha läst Vippes inlägg här tidigare där det stod att roaches och mutalisker är fina grejjor, så såna gillar jag att bygga.
Det funkade rätt bra att först skojja runt lite med roaches, sedan dyka på med mutalisker i motståndarens arbetarlinje efter ett tag, sedan köra över med en kombination av de båda.
Men detta är ju då två matcher jag har spelat så här, så vad vet jag, egentligen? Men det ska bli kul att prova mer!



Tyvärr lär jag inte hinna spela mycket ikväll, då jag slutar jobbet vid 18 och börjar igen vid 6 på Lördag, men förhoppningsvis blir det lite mer matcher i helgen! Roligt!

Då kanske jag också kan blogga lite mer om spelet i allmänhet.
Nu måste jag visst gå till jobbet! Hejdå, vänner!

/Glurko

Kommentarer
Postat av: Shazbot

Himla kul att alla verkar gilla 2an! Tomas o jag snackade om ditt datorspelande Glurko och vi sa att du spelar inte så mycket spel som vi andra spelar, men när det kommer Singleplayer rollspel eller starcraft så blir du biten som fan och spelar tokmycket! :D Det är iaf soft att vi kan spela ihop igen.

2010-03-19 @ 15:36:05
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0