Update @ 0700 hours.

Det börjar ta sig. Fick hjälp av Osto igår att fixa bort matbilden. Han berättade exakt hur jag skulle göra, och jag fixade det ändå inte. Då loggade han in och gjorde det hela på två sekunder, inkl Photoshopa till bilden som skulle ersätta den fina matbilden. :)
Igår spelade jag tre matcher i SC2betan. Ja jävlar vad spö jag fick! blev ihopteamad med en kille som föredrog att spela mot datorn sa han, vilket syntes på att han höll alla sina trupper i basen hela tiden, tills han blev överkörd han med. Samma match blev jag ZergRushad! OMG! KEKEKEKE! men som alltid är det bad manner att inte skriva GG. Det är bara starcraftkultur att göra så. :)
Mitt intryck av spelet är bra. Känns lustigt att man måste läsa vad en del units gör, som man inte sett innan. I samma veva blir man stressad som fan för man tänker alltid att man själv är den enda i hela världen som inte vet exakt vad alla units gör. Det är svårt att utforska ett spel när det är versus hela tiden. Jag hinner inte bygga mer än nån Roach och Zerglings. Sen är jag död. :) Jag har bara spelat Zerg än så länge. Svårt som det är att lära sig ett lag, så jag satsar på Zerg till en början. Det somförvånat mig mest hitentills, iom att jag inte läst om alla units på blizz sida, är Queenen. Jag väntade mig samma flygande, pålitliga, hit'n'run queen. Ist får jag en neurosedynskadad igenkott som inte ens flyger, utan går sakta, slår löst och ser iof lite ball ut. Hon kunde till en början spawna larwas! och lägga ut creep som sen kunde sprida sig vidare med hjälp av små cloakade ...saker. Hon är säkert bra när man lär sig. Vad jag försått av betan är Toss the way to go. Av alla 5 matcher (2on2) har bara två dudes spelat nått annat än Toss. Det var Zerg, och då blidde det zerg rush kekeke. Alltid samma sak med. 10+ Zealots kommer springande. ...när jag tänker på det har jag inte ens sett Terran ingame :D


/Shazbot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0