Vippe får ett återfall

Efter att under lång tid bara spelat sporadiskt med dataspel när suget slagit till så har jag nu trillat dit ordentligt. Jag lyckades till slut få tag på en betanyckel och det har lett till att jag under ett dygns tid spelat ungefär 25-30 matcher. Det låter kanske ganska mycket med med tanke på att genomsnittet på en standardmatch är ungefär 10-15 minuter så blir det inte så farligt som man skulle kunna tro (HEHE)

Nåväl, efter att ha installerat spelet så valde jag snabbt ZERG för att det är den coolaste rasen och för att jag dessutom spelade denna rasen i SC:BW. Det gick i ett rasande tempo och jag vann match efter match och när jag slutligen hade spelat klart mina 10 placeringsmatcher så placerades jag i Platinum-Division. Vilket är den nästsvåraste divisionen och mer eller mindre samtligt här hade spelat betan 100+ matcher. Det tog tvärstopp. Jag fick spela på banor jag aldrig spelat på förr, jag mötte Zerg för första gången samt att jag fick möta strategier som jag absolute inte hade sett innan. 5 raka förluster och jag blir sur och går och lägger mig.

När jag vaknade imorse så åt jag en macka och satte igång igen, hann spela två matcher innan skulle bege mig till skolan. Tur för mig så var det en ytterst kort lektion idag så jag kunde snabbt hem o börja nöta igen. Match efter match gick och jag blev mer och mer frustrerad för jag tyckte jag fick möta Protoss helatiden, jag kollade upp och mycket riktigt: 9 raka matcher mot Toss. Till slut kom då andra raser och jag fick äntligen vinna lite.

Mina intryck då?

Det var länge sen jag hade så här kul när jag spelade dataspel, det ska villigt erkännas. Jag är som ett litet barn och jag njuter av det! Grafiken är bra, spelkänslan är underbar och det är kul med spelsystemet även om jag inte riktigt kommit underfund med det än. Saker jag lärt mig den sura vägen:
  • Mutalisker är fullkomligt värdelösa i ZvZ
  • En runda i gasen ger bara 4
  • Warp Rays är den klart bästa enheten i spelet
  • Zerglings blir ganska lätt utplånade av zealots
Jag sammanfattar mina första 24 timmar med Starcraft 2 med att ha vunnit 17 och förlorat 11 matcher. Just nu spelar kontots riktiga ägare Mats (Thoxic) så jag får lugnt sitta och vänta på min tur ;)

Vill ni ha replays så är det bara att säga till!

Kommentarer
Postat av: Lorden

2v2 någon dag? måste nöta lite mer också :)

2010-03-09 @ 21:36:07
Postat av: Vippe

Any time Lorden! Nästan iaf :p

2010-03-09 @ 22:24:21
Postat av: Eruk

Vill inte förstöra din glädje, men Tobbe/MrTA hamnade också i Platinum division efter sina placeringsmatcher :D

2010-03-10 @ 10:06:51
Postat av: Shazbot

jobbar man inom vården är ordet återfall aldrig positivt. Men i detta fall är det ju kanon! Vad heter alla på B.net egentligen? Plz add! Shazbot.rackadang

2010-03-10 @ 15:33:08
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Glurko

Haha, tobbe är en riktig platinum gamer, väl? Kul att se att du lever än, Eruk!

2010-03-10 @ 17:20:33
Postat av: Mufflon

Ja, det var tusen år sen Eruk!

2010-03-10 @ 19:54:53
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Eruk

Tjena grabbar :) Jo nu när SC2 är nära release så är det klart jag är tillbaka igen!

2010-03-11 @ 11:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0