Zerg + Lek = SANT!

Jag har nyss kört en match mot datorn. Jag ville grundligt utforska Zerg och dess units utan att stressa. Fan vilka lekunits Zerg har! Mycket underhållande. Min första favorit blev denna lilla rackare som måste vara hur kul som helst att leka med i en större match.
Infestor. Nån variant på Defiler som fanns i ettan. Han kan trolla fram Infested marines, sin parasit och skjuta kladd på motståndare se blir slöa o dottade. På bilden spottar han ut infested marines (som ser exakt ut som Chaos Marines typ). Har man full energi kan man spotta ut en 8st. Sen kan man gömma sig i marken igen och vänta. Den har även en ability som gör att man tar över en unit i några sekunder. Då kastar den ut en tunga och slickar på motståndarens unit ett tag och under den tiden kan man styra fiendeuniten. Ser mycket komiskt ut då tungan blir längre och längre ju längre ifrån Infestorn man åker/går.
Nästa roliga unit jag hittade är Overlords, eller snarare Overseers som man numera kan uppgradera dem till. De blir då detectors och kan bajsa ut Changelings! (för sin energi) De ser ut som... tja, döm själva av bilden...
Changelingen sniglar runt o omvandlas till antingen en Zealot, Marine eller Zergling beroende på vad den möter först. Möter den en terranfiende blir den en marine osv... I mitt fall mötte jag ju bara terran så vips...!
Changelingen kan tyvärr varken attackera eller någonting, bara scouta. Sen dör de väldigt dramatiskt efter 150sekunder. Mycket underhållande unit måste jag säga. OCH iom att den får samma "färg" som motståndaren så ser det ut som hans egna units. Men man blir nog misstänksam om det kommer in ett 30tal units i en klunga man inte ens minns att man hade, men ändå :)
Sen har de fått Corruptor, en flygande AA-unit, som kan morpha till en Brood Lord! Broodlorden påminner om Carriers från ettan till sättet då de har små broodlings de droppar ner som springer runt o slår folk o fä, sen dör de. De är jävligt snabba men dör ganska lätt. Mycket tuff, och rolig unit det med.
Sen skrattade jag gott när jag såg att blizzard har anammat själva kulturen kring starcraft online. När jag anföll datorn med mina Brood Lords så skrev den "GG". Det tyckte jag var kul. :)
Jag håller med Vippe om att "räkorna" inte verkar vara alls så vassa i 2an. Men jag tyckte åandra sidan att resten av unitsen Zerg har verkar väldigt vassa. Alla units kan numera "bury'a", tom Ultralisker, vilket ser kul som fan ut :) Och vad jag sett på Betaforumen så handlar varannan post om att Blizzard måste nerfa Zerg. Jag har absolut spelat mest Zerg och ska ta mig an de andra snart, för när vi börjar spela ihop är det "bad manner" att inte välja random, det har Lord Glurko lärt mig. Så det är bäst jag lär mig!


Jag vill också veta vad alla heter på battlenet? Lorden? Vippe? (vems konto lånade du? Thoxic?)  Axelsson? Jag heter iallafall Shazbot.rackadang
/The Botshaz

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Zergs nya variant på sunken colony är aptuff också! Så så, kom igång med lite 2on2 nu och lägg upp battle reports här! Jag lyckas ju inte kolla på replays då, men jag kanske klurar ut det i framtiden.

2010-03-11 @ 18:45:28
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0